A márkaépítés és az arculattervezés első sorban akkor kerül fókuszba, amikor valaki egy termékkel, vagy egy komplex szolgáltatást nyújtó vállalkozással (pl. szépségszalon) szeretne piacra lépni vagy megújulni.
A legtöbb ügyfelem viszont egyedül, vagy legfeljebb néhány segítővel dolgozik, és vagy a tudását, vagy a képességeit, vagy pedig a tehetségét nyújtja, mint szolgáltatás.
Hogy jön képbe náluk az arculattervezés? Mi értelme van egyáltalán?
Ebben a cikkben sorra vesszük, mi mindent profitálhatsz egy tudatosan kialakított látványvilág segítségével.
Szükséged van rá?
Coach, sminkes, fotós, gyógyító, tanár, művész, dietetikus, virtuális asszisztens, körmös, lakberendező, stílustanácsadó, marketinges, ügyvéd, dúla, jógaoktató, pszichológus, fodrász, könyvelő, vagy másfajta szolgáltató vagy?
Neked is van célcsoportod, akiket szeretnél megszólítani, és te is szeretnél átadni egy életérzést, egy hangulatot, ami rád és a szolgáltatásodra jellemző. Szóval igen, számodra is fontos, hogy a megjelenésed esztétikus, egységes és kifejező legyen.
Alapvető arculati elemek
Színpaletta
Tudtad, hogy a színek sokkal fontosabbak, mint a logód? A színek érzelmeket váltanak ki, segítségükkel megteremthető a kívánt hangulat. 3-5 arculati szín elegendő, és a legfőbb tanács, hogy használd őket következetesen!
Logo variációk
Korábban írtam egy cikket a különböző logo variációkról, ezért most csak röviden térek ki a témára.
Jó, ha nem csak egy, hanem több logo variációd is van, mert más méretre és elrendezésre lehet szükség egy weboldal fejlécében, mint a közösségi posztokban, profilképen, vagy például a névjegykártyádon.
Betűkészlet
Fontos az egymással és a teljes arculatoddal harmonizáló, 2-4 betűtípusból álló arculati betűkészlet is. Ezeket fogod a weboldaladon, a közösségi posztjaid grafikáin, vagy nyomtatott anyagokon használni.
Mintázatok
Egy ismétlődő mintát nem csak csomagolóanyagon, hanem szolgáltatóként is sok helyen tudsz felhasználni. Például névjegykártya hátoldalán, hírlevél fejléc háttereként, weboldalon szövegek vagy képek mögötti háttérként, közösségi posztokhoz, prezentációkban, és természetesen kézzelfogható termékeken, nyomtatott anyagokon.
Képek
Nem győzöm hangsúlyozni, milyen fontos, hogy jó minőségű, nagy felbontású, igényes, és lehetőleg az arculatoddal összhangban lévő brand- és stock fotókat használj minden felületeden! A színek után a képi világ a második legfontosabb összetevő.
Hol tudod hasznosítani őket?
Valószínűleg elsőre bele sem gondolsz, de bizony téged is sok helyen képvisel az arculatod.
Többek között:
- a közösségi felületekre szánt anyagokban (pl. poszt grafikák)
- a weboldaladon
- hírlevélben
- digitális anyagokban (pl. e-book, munkafüzet, prezentáció)
- online tanfolyami felületeken
- nyomtatott anyagokon (pl. névjegykártya, köszönőkártya, szórólap, roll up, molino)
Hogyan segítenek?
Minden arculati elem azt a célt szolgálja, hogy egymást kiegészítve egy egységes, koherens megjelenést biztosítanak a vállalkozásodnak.
Egy tudatosan kialakított látványvilág:
- bizalmat épít a célcsoportoddal,
- felismerhetővé és megjegyezhetővé tesz,
- emeli a vállalkozásod színvonalát,
- segít kitűnni a hasonló szolgáltatók közül.
Szolgáltatóként pedig a legfontosabb, hogy megtaláld az arany középutat a saját stílusod és a célcsoportod igényei között. Hiszen az arculatod elsősorban nem magadnak, hanem nekik készül.