Hogyan építsd be a személyiségedet a márkádba?

Örök dilemma, hogy ha egyedül dolgozol, vagy önmagadat képviseled, akkor kiről szól a márkád? Valóban, kivételes helyzetben vagy, azt azonban ne feledd, hogy a brand ugyan téged képvisel, mégis, a célcsoportodat kell megszólítania. Az emberek emberekkel szeretnek kapcsolódni, nem pedig egy arctalan üzlettel. Ebben az esetben pedig sokkal nagyobb mozgástered van arra, hogy többet mutass meg magadból. Lássuk, hogyan!

Látványelemek

A vállalkozásod vizuális identitása, a látványvilág a leggyorsabb út, hogy az emberek betekintést kapjanak abba, amit képviselsz. Az arculatod elemei – a logó, színpaletta és a betűtípusok – egy egységet képviselnek, ami magába foglalja a saját stílusodat is. Az arculatod feladata, hogy megszólítsa a célközönségedet, ugyanakkor fontos, hogy téged is tükrözzön, mert így lesz a megjelenésed önazonos.

Brand fotók

Ha introvertált vagy, akkor is arra bíztatlak, hogy legalább 1-2 kép legyen rólad a weboldaladon és a közösségi felületeiden. Fontos, hogy a fotók színben és stílusban passzoljanak az arculatodhoz, de ezen belül tehetsz azért, hogy a képeken tényleg te legyél, és ne egy idegen! Válassz olyan ruhát, amiben jól érzed magad, és ami megmutatja a saját stílusodat. Válassz olyan helyszínt, ami valamilyen módon kapcsolódik hozzád. Szeretsz a természetben lenni? Csináltass kültéri fotókat. Szeretsz a földön ülni, vagy a kanapén fekve az öledbe venni a laptopodat? Egy brand fotózásba ez is belefér. Törekedj arra, hogy pózolás helyett természetes fotók készüljenek rólad. Tudom, ez sokaknak kihívás – nekem is az -, de fontos, hogy az emberek valós képet alakítsanak ki rólad, ezért amennyire lehetséges, légy önmagad a fotózáson is.

Szövegek

A szövegírásban kibontakozhatsz, ne fogd hát vissza magad! : ) Legyen szó a weboldalad szövegeiről, vagy a heti hírlevelekről, írásban is meg tudod mutatni a stílusodat, a személyiséged egy részét. Sokan vesznek igénybe szövegírót, és hasznos szolgáltatásnak tartom én is, mert van az a helyzet, amikor szükség van egy profi kreativitására! Ugyanakkor, ha csak egy kis késztetést is érzel arra, hogy a saját szavaidat használd, mutatok két egyszerű trükköt, amivel személyesebbé teheted a szövegeidet. Először is, képzeld el az ideális ügyfeledet – még jobb, ha ő egy valós személy -, és írj neki levelet arról, hogy mivel foglalkozol. Miután végeztél, olvasd át. Milyen a levél hangneme? Barátságos? Személyes? Visszaadja azt, ahogyan az életben kommunikálsz? Ha igen, akkor minden jövőbeli szöveget fogalmazz meg úgy, mintha ennek a képzelt vagy valós ügyfélnek írnád. A másik módja, hogy személyesebbé tedd a szövegeidet, ha írásban is használod a rád jellemző szófordulatokat. Még a közeli ügyfeleidnek is úgy köszönsz, hogy „Hello Baby”? Akkor ennek a mondatnak szuper helye lesz a honlapod főoldalán, a kapcsolatfelvételi űrlap előtt, vagy a hírlevelekben. Neked van ilyen?

Rólam-oldal

A honlapod Rólam oldala remek lehetőség arra, hogy közelebb engedd magadhoz az érdeklődőket. Persze, ha a tevékenységed megkívánja, fontos, hogy megmutasd a szakmai előéletedet is. Ugyanakkor az emberek valami szórakoztató és személyes dolgot is szeretnének megtudni rólad, ami nem üzleti vonatkozású. Mutass meg legalább egy igazán egyedi és emlékezetes dolgot magadról!

Hírlevél

A hírlevél feliratkozóknak küldött levelekben könnyebb átváltani személyes hangvételre, mert ez a szöveg nincs kint az egész világ szeme előtt, mint például egy blogbejegyzés. Csak azoknak szól, akik már valamilyen érdeklődést mutattak a vállalkozásod iránt – ezek az emberek pedig szeretnének még jobban megismerni téged. A hírlevelekbe nem csak promóciós tartalom, vagy tudásanyag kerülhet. Néha ossz meg ennél személyesebb gondolatokat is, és meglátod, az olvasók még inkább elköteleződnek majd melletted!

Story / Reels

A közösségi oldalaknak ezt a részét még akkor is használhatod személyesebb üzenetekre, ha alapvetően nem közvetlen hangvételű a profilod. Mutasd meg a napod egy részét, egy fontos mérföldkövet, vagy valamit, ami éppen lelkesít. Ezekben a pár másodperces videókban apránként mutathatod meg a vállalkozás mögött rejlő, személyes oldaladat.

 

(Kép: Canva / Floral Deco)

 

Iratkozz fel az Inspira hírlevélre hasonló értékes és
inspiráló tartalmakért, közvetlenül az e-mail fiókodba.

0
    Kosár
    A kosarad üres