Ahhoz, hogy az emberek ismeretlenül is bizalmat szavazzanak neked, önmagában nem elég egy esztétikus és vonzó látványvilág.
Gondolj csak bele! Neked mi kell ahhoz, hogy megnyílj egy idegen előtt, és megoszd vele a lelki problémáidat? Vagy ahhoz, hogy komoly összeget fizess üzleti tanácsokért olyan embernek, akivel még nincs saját tapasztalatod?
Sokat tehetsz azért, hogy pozitív kép alakuljon ki a vállalkozásodról! Ebben a bejegyzésben összeszedtem a 6 legfontosabb tényezőt,
1. Legyél egyértelmű
A márkád egyik alappillére az üzenet, amit a célcsoportod felé közvetítesz. Még a vizuális megjelenésed, az arculatod elemei is erre épülnek, ezért fontos, hogy az üzeneted egyértelmű és érthető legyen.
Ha összevissza kommunikálsz, gyakran váltogatod a szolgáltatásaidat, vagy minden héten más a célcsoportod, ugyanilyen lesz a rólad kialakult kép is: zavaros…
Fogalmazd meg magadnak, hogy mit képviselsz, miért dolgozol, és mit szeretnél a célcsoportodnak átadni. Legyen ez a vonalvezetőd, amikor szöveget írsz, kreatív anyagot készítesz, vagy amikor egy új szolgáltatást állítasz össze. Fogalmazz pontosan, mondd el akár többféleképpen, hogy mivel foglalkozol – egészen addig, amíg az emberek visszaigazolják, hogy értenek téged.
2. Maradj önazonos
Talán ez a legnehezebb tényező, mert az az igazság, hogy sokszor annyi felé próbálunk megfelelni, hogy már azt sem tudjuk, kik vagyunk valójában.
Mit jelent az önazonosság?
Véleményem szerint azt, hogy önmagunkat ismerve, a saját érzéseink, gondolataink, és belső késztetéseink alapján cselekszünk, függetlenül attól, hogy ez megfelel-e bármilyen külső elvárásnak. Úgy gondolom, hogy az önazonosság tesz igazán hitelessé.
A legfontosabb, hogy ismerd meg önmagad, a határaidat, és találd meg az online jelenlét számodra megfelelő, vállalható módját.
Legalább ilyen fontos, hogy a határaidat ne félelemből húzd meg, vagy ne lázadásból akarj szembemenni az elvárásokkal.
A célod érdekében köss kompromisszumot, ha kell, és csak abban tágítsd a korlátaidat, amit te magad is fontosnak tartasz.
3. Legyél következetes
Tapasztalataim szerint ez a második legnagyobb kihívás, főleg a mai világban, ahol folyamatosan csábítanak minket a szép Canva sablonok, a betűtípusok, vagy a rengeteg gyönyörű stock fotó.
Az online megjelenésben a következetesség bizony önuralmat igényel, és kitartást amellett, amit elhatároztunk! És ez nem csak a designra vonatkozik.
Bizalmat az épít, amiben van legalább egy stabil pont.
Tartsd magad a saját arculatodhoz, a kiválasztott betűtípusokhoz, színpalettához, stílushoz! Ez lesz az egyik védjegyed, ami felismerhetővé és megjegyezhetővé tesz.
A kommunikációd is legyen következetes! Ha ma egészséges életmódról beszélsz, akkor holnap ne kezdj el gyorskaját reklámozni.
Ha pedig profilt- vagy arculatot váltasz, fokozatosan készítsd fel erre az embereket, és számíts rá, hogy a bizalmat újra el kell nyerned.
4. Törekedj igényességre
A bizalomépítésben fontos szerepe van az igényes vizuális megjelenésnek és a minőségi kommunikációnak.
Sokan a mai napig alábecsülik az esztétika fontosságát, arra hivatkozva, hogy csak a mondanivaló a lényeg.
A mondanivalód viszont könnyen süket fülekre talál, ha nem elég bizalomgerjesztő az online megjelenésed.
Használj jó minőségű, magas felbontású, igényes brand- és stock fotókat a honlapodon, közösségi oldalakon, egyéb felületeken.
Ha gyorsan kell pl. hírlevelet írnod, vagy kitenni egy posztot, akkor is törekedj az igényes és érthető megfogalmazásra.
És az online felületeid közötti összhang is igényes, megbízható benyomást kelt.
5. Teremts összhangot
A brand építés és a vizuális identitás kialakítása nem csak a nagyok kiváltsága, hiszen neked is az a célod, hogy az emberek felismerjenek és emlékezzenek rád. Építi a bizalmat, ha egy érdeklődő ugyanazzal a stílussal találkozik a honlapodon, a közösségi oldaladon, vagy a hírleveledben.
A digitális világban viszonylag könnyű összhangot teremteni a különböző felületek között. A kulcs a következetesség!
Használd következetesen és kitartóan az arculatod elemeit – a színpalettádat, betűkészletet, logódat, és ha vannak saját brand fotóid, akkor azokat is.
6. Legyél hiteles
Ha önmagadat képviseled az online felületeken, akkor különösen fontos része a bizalomépítésnek a hitelesség. Mit tehetsz ezért?
+ Élj annak megfelelően, amit képviselsz!
+ Ne félj megmutatni a gyengeségeidet.
+ Néha engedj betekintést a magánéletedbe.
+ Ne vállalj olyat, amihez nem értesz.
+ Mindig tartsd magad az ígéreteidhez.
+ Mutasd meg az ügyfeleid visszajelzéseit.
Hogy látod? Elég bizalomkeltő a vállalkozásod, vagy van még min csiszolni?
(Kép: Unsplash / Tamara Bellis)