Miért jó, ha több logo verziót is használsz?

A logo egy fontos arculati elem, és sokkal több lehetőség van benne, mint azt elsőre gondolnád. A többféle változat emeli a márkád színvonalát, nagyobb szabadságot ad a felhasználáshoz, és lehetővé teszi, hogy minden felületen egységes legyen a megjelenésed, megalkuvás nélkül.

Ebben a cikkben sorra vesszük a leggyakoribb logo verziókat, és megnézzük, hogy mire érdemes használni őket.

 

Mik azok a logo variációk?

Egy logo akkor jó, ha használható.

Ha csak egy logód van, többször tapasztalhatod, hogy bizony kompromisszumot kell kötnöd itt-ott, mert nem mindenhol mutat úgy, ahogy szeretnéd.

Itt jönnek képbe a logo variációk.

Ezek a fő – ún. elsődleges – logóból készült változatok, amik lehetőséget adnak arra, hogy a logódat olyan helyeken is tudd használni, ahol az elsődleges logo nem mutatna jól, túl „sok” lenne, vagy ahol nincs elég hely. Így mindig a megfelelő méretű és elrendezésű verziót választhatod, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötnöd.

Mivel elsősorban betűlogókat készítek, ezért egy ilyen példán szeretném bemutatni a 3 leggyakrabban használt variációt. A szakirodalomban ennél több elnevezést is találsz, de úgy gondolom, hogy szolgáltató vállalkozóként elegendő ez a három. : )

1. Elsődleges logo

Az elsődleges logo az, amit a leggyakrabban fogsz használni. Ez a fő logo, amelyet a weboldal fejlécében, névjegykártyán, marketing anyagokban, vagy pl. reklámtáblán érdemes megjeleníteni. Az elsődleges logo tartalmazza a teljes nevedet vagy márkanevet.

 

 

2. Másodlagos logo

A másodlagos logó általában az elsődleges logó más elrendezésben. Tehát, ha az elsődleges logo vízszintes, ez lehet egy függőleges, négyzetes, vagy kör alakú változat. Hasznos, ha van egy másodlagos logó, amit olyan helyeken használhatsz, ahol a vízszintes verzió nem fér el, vagy annyira le kellene kicsinyíteni, hogy már nem látszódna rendesen. Felhasználási terület lehet például: közösségi média, nyomtatott anyagok, képek.

 

 

3. Monogram / márkajel / ikon

Ez a logo teljesen leegyszerűsített változata, és sokféle lehet.

Ha az elsődleges logo a neved, akkor adja magát, hogy monogramot készítsünk belőle. Márkanév esetén ez állhat a szavak kezdőbetűiből is.

Ha az elsődleges logóban van ikon, akkor lehet belőle egy önálló márkaelem, akár mint harmadik, akár mint egy negyedik logo verzió.

A monogram, márkajel vagy ikon jól használható közösségi oldalak profilképein, weboldal és e-mail láblécben, vagy digitális grafikákon (pl. social media posztok, munkafüzetek, prezentációk, stb.).

Az ikonokból lehet ismétlődő mintákat is készíteni, ami jól használható pl. csomagolóanyaghoz, kártyákhoz, vagy digitális felületeken háttérként.

 

 

Remélem, hogy most már jobban átlátod a különböző logo variációk szerepét.

Még egy záró gondolat: ez nem csak a „nagyok” kiváltsága! Ha egyedül viszed a vállalkozásodat, akkor is ugyanolyan fontos, hogy a logód különböző felületeken, és különböző célokra is használható legyen.

Készen állsz?

Ha úgy érzed, eljött az ideje, hogy random megoldások helyett a vállalkozásod látványvilága valóban az értékeidet tükrözze, nézd meg, hogyan tudok ebben segíteni!